1983
Jaunumi normatīvajos aktos
Jaunumi normatīvajos aktos

Ikviens cilvēks, pat ja viņš ir nav jurists, ievēro, ka pašreizējā dzīve mainās ļoti dinamiski un mūsu dzīvē ienāk jauni normatīvie akti vai tiek grozīti jau spēkā esošie.

Ceļu satiksmes reglamentējošos aktos ik gadu notiek izmaiņas. Dažkārt tās nelielas, kas skar ceļu satiksmes dalībnieku nelielu daļu, bet dažkārt ir tik būtiskas un apjomīgas, kas skar pilnīgi visus- gan transportlīdzekļu vadītājus, gan gājējus.

2014.gada 12.septembrī stājās spēkā grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumos Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi".

Būtiskākie šo noteikumu jaunumi ir:

1) Diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, kā arī apdzīvotās vietās, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas pārvietojas pa brauktuvi vai nomali, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.
Grozījumu Ceļu satiksmes noteikumos pieņemti, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo un cietušo skaitu.
Tas nozīmē, ka salīdzinot ar iepriekšējo regulējumu, kad gājējam bija pietiekoši izmantot atstarotāju vai lukturīti, pašreiz ir jābūt piemērotam apģērbam, savukārt, ja apģērbā atstarojošie elementi nav iestrādāti, veikalā ir jāiegādājas atstarojošā veste. Minēta norma attiecināma uz gadījumiem, kad persona atrodas uz brauktuves vai nomales. Ja gājējs pārvietojas pa ietvi (lielākoties tās ir apdzīvotā vietā), tad minētie drošības pasākumi nav obligāti.

2) Grozījumi skāra ar velosipēdistus. Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar diviem oranžiem (dzelteniem) gaismas atstarotājiem, kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēdam priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju.

Velosipēda vadītājam, tieši tāpat, kā gājējam, jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

3) Bērniem, kas jaunāki par 12 gadiem, braucot ar velosipēdu, galvā jābūt aizsprādzētai aizsargķiverei. (šī norma spēkā no 01.10.14 ) Protams, ka arī šai tiesību normai pamatā ir bērna-velobraucēja drošība.

Atgādinām, ka sākot ar šo gadu, velosipēda vadītāja apliecību var iegūt sākot no 10 gadu vecuma un aicinām mūsu Autoskolā Nr.1 apmeklēt velosipēda vadītāju kursus!

4) Grozījumi skar arī bērnu pārvadāšanu automobilī. Ja automobilī, kura sēdvietas aprīkotas ar drošības jostām, pārvadā bērnu, kura augums nepārsniedz 150 cm, bērnam jāatrodas viņa vecumam un svaram piemērotā bērnu sēdeklītī vai uz paliktņa, kas uzstādīts atbilstoši tā izgatavotāja norādījumiem, un jābūt piesprādzētam ar drošības jostu.

Aizliegts pārvadāt bērnus, kas jaunāki par trim gadiem, automobilī, kura sēdvietas nav aprīkotas ar drošības jostām. Proti, ja automobiļa konstrukcija drošības jostu nav, bērna pārvadāšanai ir jāizvēlas cits automobilis.

Aizliegts pārvadāt bērnus, kuru augums nepārsniedz 150 cm, priekšējā sēdeklī automobilī, kura sēdvietas nav aprīkotas ar drošības jostām. Iepriekšējais regulējums aizliedza pārvadāt bērnus, kas jaunāki par 14 gadiem, vieglā automobiļa priekšējā sēdeklī, ja tā konstrukcijā nav paredzētas drošības jostas. Pašreiz noteicošais ir bērna augums, bet ne vecums.

Kā arī aizliegts pārvadāt bērnu ar mopēdu, motociklu, triciklu, kvadriciklu vai sniega motociklu, izņemot gadījumu, ja bērns var noturēt līdzsvaru un aizsniegt kāju atbalstus vai sēž uz viņa vecumam un svaram atbilstoša sēdeklīša.

Ceļu satiksmes likums: http://likumi.lv/doc.php?id=45467
Ceļu satiksmes noteikumi: http://likumi.lv/doc.php?id=90585
RU- http://www.my-travel-info.ru/index.php/faq/pdd/102-pdd-latvia
Lidzigas zinas
    Luksofori

    Luksofori

    Luksofori 2013.gada vasarā Latvijas ziņu portālus aplidoja informācija par to, ka Krāslavā tiks uzstādīts luksofors. Neskatoties uz to, ka jau vairākus gadus dzīvojam 21.gadsimtā, krāslaviešiem tas bija pārsteigums. Rekonstruējot ielas, satiksmes organizēšanai Krāslavā Latgales un Vienības ielas krustojumā tika uzstādīti arī pirmie luksofori. Neskatoties
    Numura zīmes

    Numura zīmes

    Numura zīmes Tāpat kā sportisti sarindojas rezultātu tabulās, spēkrati tiek sakārtoti katras valsts automobiļu reģistrā. Katram auto ir sava valsts reģistrācijas numura zīme. Vasarā, pēc pamatīga lietus, vairāki auto īpašnieki ziņoja radio, ka peļķē pazudis svarīgais auto numurs. Paskatīsimies kāda bijusi šīs metāla plāksnītes vēsture? Pirmās numura zīmes
    Berta Benz

    Berta Benz

    Berta Benz Pirms 125 gadiem skeptiski tika uzņemts pirmais automobilis pasaulē – Karla Benca Patent-Motorwagen, un, iespējams, vēsture tiktu rakstīta citādi, ja ne Karla sieva Berta, visnotaļ apņēmīga un drosmīga sieviete, kas leģendārā inženiera dzīvē spēlēja svarīgu lomu, turklāt ne vien kā dzīvesbiedre, bet arī kā sponsors. 1886.gadā Karls Bencs
    Ceļa zīmju vēsture

    Ceļa zīmju vēsture

    Ceļa zīmju vēsture „Visi ceļi ved uz Romu” savulaik radies tāpēc, ka visi romiešu stabi, ko uzskata par pirmajām ceļa zīmēm, rādīja attālumu līdz Kapitolija kalnam Romā. Viduslaikos ceļu krustojumos uzstādīja virziena rādītājus uz pilsētām vai apdzīvotām vietām. Pirmo mūsdienu ceļa zīmju sistēmu izgudroja Itālijas Tūristu klubs 1895. gadā. Ap šo laiku arī
    Velo-moto akadēmija

    Velo-moto akadēmija

    (AM) MOPĒDI Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumā noteikto, mopēds ir mehāniskais transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā. Mopēds atbilst AM kategorijai. AM kategorijas transportlīdzekli (mopēdu) ir