5224
Ceļa zīmju vēsture

„Visi ceļi ved uz Romu” savulaik radies tāpēc, ka visi romiešu stabi, ko uzskata par pirmajām ceļa zīmēm, rādīja attālumu līdz Kapitolija kalnam Romā. Viduslaikos ceļu krustojumos uzstādīja virziena rādītājus uz pilsētām vai apdzīvotām vietām.

Pirmo mūsdienu ceļa zīmju sistēmu izgudroja Itālijas Tūristu klubs 1895. gadā. Ap šo laiku arī Latvijas teritorijā tika ievesti pirmie automobiļi. 20. gadsimta sākumā automobiļu skaits strauji palielinājās, un 1909. gadā deviņu Eiropas valstu valdības vienojās par četru simbolisku, raksta sākumā minēto, ceļa zīmju lietošanu.

17.—19. gadsimta ceļu satiksmes liecinieki Latvijā bija verstes stabi un jūdžakmeņi. Latvijā pie jau minētajām divas jaunas ceļa zīmes nāca klāt 1926. gadā, bet 1928. gadā bija jau 19 zīmes. Piemēram, slīpuma rādītāji šosejas un zemes ceļos bija paredzēti, lai varētu noteikt vajadzīgo ātrumu un vezuma lielumu.

Madonas novadpētniecības un mākslas muzejā glabājas trīs 1950.—1960. gadu pirmās puses ceļa zīmes: „Gājēju pāreja”, Līkumots ceļš” un „Krustojums ar galveno ceļu”. Ceļa zīmes ir koka dēlīšu trīsstūri dzeltenā krāsā ar sarkanu apmali.

Vienoti noteikumi par ceļa zīmēm visām pilsētām un apdzīvotām vietām plašajā Padomju valstī stājās spēkā ar 1965. gada 1. janvāri. Savukārt, lai atvieglotu starptautisko satiksmi un palielinātu ceļu drošību ar vienotiem ceļu satiksmes noteikumiem, 1968. gada 8. novembrī Vīnē tika pieņemta „Konvencija par ceļu satiksmi”, kas ar grozījumiem kopš 1993. gada 19. oktobra ir spēkā Latvijas Republikas teritorijā.
(http://www.estars.lv/raksti/1/14343)



1909.gadā starptautiskajā autovadītaju konferencē Parīzē, cita starpā, tika izstrādātas prasības automobiļu kustībai un apstiprinātas pirmās četra ceļa zīmes.
(http://toyota-rus2.narod.ru/files/voyage3/11-06-10_voyage-1158.htm)
Ceļa zīmju vēsture


Neskatoties uz to, katra valsts izdomāja un ieviesa citas zīmes. Tā, piemēram, PSRS tika izdomāta ceļa zīme ar cilvēku, kas iet pa gājēju pāreju. Valsts iekšienē nebija nekādu problēmu par zīmju izpratni, bet lai dara ieceļotājs?

Lai atvieglotu dzīvi autovadītājiem, 1931.gadā Ženēvā bija pieņemta konvencija “Par vienveidību un signalizāciju uz ceļiem”, kuru parakstīja PSRS, lielākā daļa Eiropas valstu un Japāna.

1949.gadā Ženēvā bija vēl viens mēģinājums pasaules mēroga sakārtot ceļa zīmju sistēmu par pamatu ņemot Eiropas zīmju sistēmu. Protams, Amerikas kontinenta valstis, kas lietoja citu ceļa zīmju sistēmu, atteicās to darīt. Šajā konvencijā tika paredzēts iekļaut kopā 51 zīmi (1931.gada konvencija bija 26 ceļa zīmes). No tām 22-brīdinājuma zīmes, 18-aizlieguma, 9-norādījuma un 2- rīkojuma.

(http://cirkul.info/article/istoriya-dorozhnykh-znakov)

Ceļa zīmju vēsture

Ceļa zīmes PSRS 1927.gadā.
(http://www.metallostroy.org/topic/)
Ceļa zīmju vēsture

1945.gada ceļa zīmes PSRS
(http://agrolib.ru/rastenievodstvo/item/f00/s00/e0000563/index.shtml)
Ceļa zīmju vēsture

Ceļa zīmes PSRS 1960.gadā
(http://victorborisov.livejournal.com/121526.html)
Ceļa zīmju vēstureCeļa zīmju vēsture

1957.gada grāmā „Справочник следователя” publicētās PSRS ceļa zīmes.
Ceļa zīmju vēstureCeļa zīmju vēsture

Ceļa zīmes PSRS 1968.gadā
(http://victorborisov.livejournal.com/121526.html)
Ceļa zīmju vēsture

Ceļa zīmes PSRS 1971.gadā
(http://victorborisov.livejournal.com/121526.html)
Lidzigas zinas
    Velo-moto akadēmija

    Velo-moto akadēmija

    (AM) MOPĒDI Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumā noteikto, mopēds ir mehāniskais transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā. Mopēds atbilst AM kategorijai. AM kategorijas transportlīdzekli (mopēdu) ir
    Braukšanas iemaņu un teorētisko zināšanu atsvaidzināšana

    Braukšanas iemaņu un teorētisko zināšanu atsvaidzināšana

    Braukšanas iemaņu un teorētisko zināšanu atsvaidzināšana Autoskola Nr.1 piedāvā transportlīdzekļu vadītājiem, kas vadītāja apliecību ieguvuši jau sen, vai ilgāku laika posmu nav piedalījušies ceļu satiksmē, ar kvalificēta instruktora palīdzību novērtēt savas prasmes un zināšanas, pirms atkal patstāvīgi piedalīties ceļu satiksmē (mācību braucieni tiek
    Teorijas apmācība

    Teorijas apmācība

    Teorijas apmācība Teorētiskās nodarbības notiek nelielās grupās ar individuālu pieeju katrai apmācāmai personai. Pasniedzējs sniegs Jums detalizētu skaidrojumu visos Ceļu satiksmes noteikumu un satiksmes drošības jautājumos. Mācību process tiek organizēts plašās, moderni aprīkotās telpās izmantojot mūsdienu tehnoloģijas, nepiespiestā gaisotnē,
    Mācību braucieni

    Mācību braucieni

    Mācību braucieni Ja Jums ir vizmas 16 gadi (B kategorijai) un saņemta mācību atļauja, Jūs varat uzsākt braukšanas apmācību ar mūsu instruktoru. Mēs apzināmies, ka katrs cilvēks iemācās atšķirīgi, tāpēc mēs centīsimies atrast tieši Jums piemērotu apmācību metodi. Mūsu autoskolas instruktors maksimāli pielāgosies Jūsu vēlmēm un iespējām mācību
    Par mums

    Par mums

    Mēs esam vienīgā krāslaviešu autoskola Krāslavā un mūsu mērķis ir strādāt novadnieku labā! Mēs iestājāmies par drošu satiksmi it visur- katrā pilsētā un katrā ciemā! Autoskola Nr.1 tika izveidota un sekmīgi uzsāka savu darību 2014.gadā. Autoskolas Nr.1 vadītājs ir Edgars Arsoba. 2019.gadā autoskolā strādā divi pasniedzēji un pieci braukšanas